Preskočiť na hlavný obsah

Začiatky so zrkadlovkou

Trendom dnešnej doby je zrkadlovka - fotoaparát, ktorý je obľúbený u všetkých generácií. Rozdielom medzi normálnym digitálnym fotoaparátom a zrkadlovkou je zrkadlo. Zrkadlovka potrebuje na zobrazenie scény v hľadáčiku zrkadlo, znie to celkom jednoducho ale výsledkom sú nezabudnuteľné zábery.
 Nevýhoda týchto fotoaparátov je ich veľkosť a váha, preto pred zakúpením takéhoto fotoaparáta treba zvážiť všetky pre aj proti. Ja som vlastníkom zrkadlovky 2 mesiace a zatiaľ som spokojná, aj keď väčšinu času používam automatické režimy. Práve preto by som Vám v dnešnom článku chcela ukázať tipy ako sa v ovládaní zrkadlovky zlepšiť.


1. Návody priložené priamo pri fotoaparáte


Po otvorení krabice s mojou, novou zrkadlovkou na mňa vykukli 4 pomerne hrubé brožúry v rôznych jazykoch. Práve v nich môžte nájsť všetky potrebné informácie o vašom fotoaparáte. Avšak v brožúrke sa skrývajú len tie najzákladnejšie informácie. Mne táto forma príliš nevyhovuje. Nie som spokojná s neprehľadným spracovaním textu, ale pozitívom je určite praktické zobrazenie pomocou obrázkov.








2. Kurzy

Kurzy sú takisto veľmi obľúbená forma "zoznámenie sa" so zrkadlovkou. Je to omnoho jednoduchšie ako sa moriť s návodom v ruke, veď nie nadarmo sa hovorí lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť. Existujú rôzne typy kurzov pre začiatočníkov, mierne pokročilých alebo pokročilých. Každý kurz má iné zameranie, takže je dôležité si správne vybrať. Ja sa kurz ešte len chystám absolvovať a už teraz sa poriadne teším.Po jeho absolvovaní určite pridám článok a odporúčania.





3. Knihy

Z času na čas zablúdim do knižnice a vždy tam nájdem zaujímavé veci ! Kníh o fotení alebo fotoaparáte ako takom je množstvo. Mnohé knihy majú žiaľ už aj svoj vek, ale ani vtedy netreba zúfať, pretože aj v knihách so starším rokom vydania sa vždy dajú nájsť veci, ktoré pomôžu.





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Pinterest

Aplikácia preslávená po celom svete je plná inšpirácie. Nájdeme tam nádherné zábery a momentky od pokročilých fotografov, ale aj mnoho návodov a pomôcok. Práve tie nám môžu slúžiť ako pomôcka pri získavaní skúsenosti. Určite nechýbajú tipy zo života alebo bežného dňa amatérskych fotografov.



5. YouTube

Ďalšie známe médium nám ponúka tisícky videí s názornými ukážkami. Bola som prekvapená aj z kvalitného obsahu v Českom a slovenskom jazyku. K názorným ukážkam o nastavení fotoaparátu tvorcovia znova pridávajú tipy a zlepšováky pre amatérov. YouTube patrí k mojim najobľúbenejším miestam kde získavam nové poznatky.



6. Aplikácie Nikon a Canon

Sú to aplikácie vyvinuté priamo výrobcom zrkadlovky. Obsahujú všetko, čo potrebujete práve k vašej zrkadlovke. Zvolíte si typ a vašu úroveň fotografovania a potom už len hurá za novými vedomosťami. 

 








Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Top 10 : Marec 2017

Stala sa neuveriteľná vec. Včera keď som si už konečne naša čas napísať nový čánok na blog. Aj som ho napísala, publikovala. Doslova som sa s nim natrápila. Vôbec neviem kde sa stala chyba ale od začiatku somnou nespolupracoval ani Internet ani počítač... A tak sa stalo, že po tomto trápení som chcela článok ešte upraviť. Z dôvodu, že mi poprehadzovalo odseky. Lenže neuveriteľné sa stalo skutočnosťou článok sa zrazu stratil. Z ničoho nič. Toľko k môjim trabliam a poďme k téme. Rozhodla som sa na blogu založiť novú sériu. Bude vychádzať každý mesiac a bude to Zhrnutie mesiaca. Ešte neviem akým formátom to budem robiť ale určite Vám ukážem a poviem všetko čo som za daný mesiac zažila, prípadne aké produkty som si obľúbila . 1.Miesto  V mesiaci Marec som vôbec nebola rozcestovaná práve naopak ale obľúbila som si prírodu. Tiché prostredie uprostred lesa alebo lúky a skvelý čas strávený s rodinou. 2.Produkt dekoratívnej kozmetiky  Nie je to priamo dekoratívny produkt

Recenzia kníh: knihy nielen pre športových fanúšíkov

Aj vy zbožňujete ten pocit, keď sa len tak bezcielne prechádzate pomedzi knihy v kníhkupectve a nasávate tú skvelú atmosféru kľudu, ticha a pokoja ? Ja to doslova milujem, nemám potrebu nakúpiť si haldy kníh , aj keď musím priznať, že mi srdce zapíští pri nejdnej knihe z tej haldy. Už dávnejšie som mala v pláne ďaľší článok zo série Recenzia kníh. Keďže som veľký fanúšik športu, pre dnes som sa rozhodla napísať o kníhach práve z tohto odvetvia. Pavol Gáborík/ Andrej Miklánek - Marián Gáborík Ako prvú som si vybrala knihu, ktorá mi doma v polici leží najdlhšie. Je to kniha o slovenskom hokejistovi hrajúcom v NHL za tím LA Kings Mariánovi Gáboríkovi. Túto knihu napísal ten najpovolanejší a to Mariánov otec, ktorý si celý život zapisoval pamätné okamihy z Mariánovej hokejovej kariéry. Bolo to práve po rozhodujúcom finálovom zápase Los Angeles proti Mariánovmu bývalému tímu New York Rangers, keď po víťazstve Gáborík získal ten povestný a vytúžený Stanley Cup. Bolo to počas vzácnyc